5 Redenen om een Conversie Optimalisatie Specialist in te huren
Elk bedrijf met een website moet de conversieratio van hun site in de gaten houden. Een conversiepercentage is het percentage mensen dat je site bezoekt en daadwerkelijk iets doet, zoals zich aanmelden voor je nieuwsbrief of iets kopen in je online winkel. Je doel zou moeten zijn om dat aantal zoveel mogelijk te verbeteren. Elke poging die je doet om dat aantal te verbeteren, wordt conversie optimalisatie of conversieratio optimalisatie (CRO) genoemd. Iemand die werkzaam is in deze branche, wordt CRO-specialist genoemd. De eenvoudigste en meest efficiënte manier om de conversieratio van je website te verbeteren, is door CRO over te laten aan een expert. Hieronder volgen 5 redenen om een CRO-specialist in te schakelen.
Een Conversie Optimalisatie Specialist is bekend met CRO strategieën en -tools
Een goede conversieratio hangt af van het soort bedrijf dat je runt en de strategieën die je gebruikt om meer verkeer naar je site te leiden. Als je je conversie wilt verbeteren en meer bezoekers tot actie wilt laten komen, heb je iemand nodig die bekend is met conversie optimalisatie (CRO) strategieën en tools zoals de CRO specialist van Daar-om.nl. Deze persoon kan naar je website kijken en uitzoeken wat er moet worden verbeterd, zodat je betere resultaten kunt zien in termen van aantal bezoekers, tijd op de site en ondernomen acties.
Brede ervaring en kennis over online marketing
Ten tweede is het zeer waarschijnlijk dat de CRO-specialist een breed scala aan ervaring en kennis heeft over online marketing in het algemeen. Op deze manier kun je meer waar voor je geld kunt krijgen. Ze hebben waarschijnlijk toegang tot tools en technieken waar je eerder niet aan had gedacht en die de effectiviteit van je marketingcampagne mogelijk kunnen vergroten. Als het goed is heeft een CRO specialist ook al met meerdere bedrijven gewerkt die in dezelfde branche zitten als jij. Ze hebben dus al de ervaring en een plan van aanpak om ook de conversies op jouw website te vergroten.
Gebruikersgedrag op websites analyseren
Om ervoor te zorgen dat je bedrijfswebsite bezoekers omzet in klanten, moet het voor bezoekers gemakkelijk zijn om te vinden wat ze zoeken en om het hen gemakkelijk te maken om actie te ondernemen. De beste manier om dit te doen, is door een ervaren CRO-specialist in te huren die weet hoe hij gebruikersgedrag op websites moet analyseren, split-tests kan opzetten en boeiende inhoud kan maken.
Nieuw perspectief bieden
Wanneer je met een CRO specialist samenwerkt, kunnen zij een frisse kijk op je website bieden. Ze kunnen dus mogelijk problemen identificeren waar je gewend aan bent geraakt of die je gewoon niet meer ziet. Op die manier kunnen de problemen die je bedrijf al geruime tijd achtervolgen, snel en efficiënt worden opgelost.